Sådan taber du de sidste kilo

Der er forskellige teknikker, du kan bruge for at komme af med det overflødige fedt eller smide de sidste par kilo.

Mange kommer med undskyldningen: “Jeg kan simpelthen ikke tabe de sidste kilo, så jeg kan opnå den form, jeg gerne vil have!”  eller; ”min forbrænding må være gået i stå, så jeg kan bare ikke komme længere ned i kilo”

Hvordan kan det være?

Som regel skyldes det, at det arbejde, der er gået forud for at tabe de sidste kilo, ikke har været effektivt nok, og du har brugt alle dine ”værktøjer” på én gang.

Kosten

Din kost er det absolut vigtigste, når du skal nå dit mål om vægttab og fedttab, og kort sagt handler det bl.a. om at være i kalorieunderskud. Derudover er sammensætningen af kulhydrater, protein og fedt også vigtig.

Når du skal ned i vægt kan du vælge at tælle dine kalorier og finde et kalorieindtag der passer til dig. Du kan også vælge at finde en kostplan der får dig ned i vægt, der passer til din forbrænding.

For eksempel, hvis du forbruger 2500 kcal, kan du følge en kostplan på 1500 kcal. Hvis du gerne vil tabe dig et kilo om ugen.

Træning

Udover kosten er træning også rigtig vigtigt.

Når du skal af med dit fedt, bør du prøve 3 forskellige træningsmetoder…

1) Vægttræning

2) Høj- intensiv intervaltræning (HIIT)

3) Cardio med konstant lav intensitet (LISS)

Vægttræning bør udgøre hovedparten af din træning. Du bør prioritere den, da vægttræning i forbindelse med fedttab, giver mindre risiko for muskelatropi (nedbrydning).

Vægttræning skaber en anabolsk respons, som gør, at din krop fastholder dens evne til at tabe kropsfedt og opbygge muskelmasse.

For at få det bedst mulige resultat er den en god ide at kombinere en god kost samtidig med at du følger en regelmæssig træningsrutine.

Læs meget mere her.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *